Polish (Poland)

Marketing

Mobilny

Co wpływa na rankingi w App Store w 2025 roku? Praktyczne spostrzeżenia dotyczące ASO

Szymon Wnuk

6 cze 2025

iPhone, Mobilne, Aplikacje

Marketing

Mobilny

Co wpływa na rankingi w App Store w 2025 roku? Praktyczne spostrzeżenia dotyczące ASO

Szymon Wnuk

6 cze 2025

iPhone, Mobilne, Aplikacje

Marketing

Mobilny

Co wpływa na rankingi w App Store w 2025 roku? Praktyczne spostrzeżenia dotyczące ASO

Szymon Wnuk

6 cze 2025

iPhone, Mobilne, Aplikacje

Spis treści

Spis treści

Spis treści

Title
Title
Title
Title

1. Jak działa ranking App Store w 2025 roku

Apple już nie polega wyłącznie na pobraniach czy częstotliwości słów kluczowych. Algorytm App Store obecnie uwzględnia:

  • Relewantność terminów wyszukiwania

  • Metryki zaangażowania i utrzymania użytkowników

  • Zachowanie w aplikacji (wskaźnik awarii, częstotliwość użytkowania)

  • Opinie użytkowników i czas reakcji

  • Częstotliwość i rozmiar aktualizacji aplikacji

Logika rankingu w sklepie aplikacyjnym jest całościowa - co oznacza, że każdy element cyklu życia twojej aplikacji ma znaczenie.

2. Optymalizacja słów kluczowych nadal jest kluczowa - ale mądrzej

Podczas gdy upychanie słów kluczowych jest już nieaktualne, mądre umiejscowienie pozostaje kluczowe.

Skup się na:

  • Głównym słowie kluczowym w nazwie aplikacji

  • Drugorzędnych słowach kluczowych w podtytule i polu słów kluczowych (iOS)

  • Naturalnym użyciu w opisie (Android)

Użyj narzędzi do analizy słów kluczowych, które dostosowują się do trendów ASO z 2025 roku (np. MobileAction, App Radar) i weryfikuj na podstawie rzeczywistej liczby wyszukiwań.

3. Wskaźnik konwersji wpływa na widoczność

Im lepiej twoja aplikacja przekształca wizyty w sklepie w pobrania, tym więcej jest promowana.

Zwiększ konwersję za pomocą:

  • Silnych zrzutów ekranu, które pokazują korzyści

  • Zapowiedzi wideo z jasną propozycją wartości

  • Ocen powyżej 4,3 gwiazdek (minimalny próg)

  • Lokalisacji dla rynków docelowych

Nawet drobne poprawki mogą dramatycznie zwiększyć widoczność aplikacji.

4. Utrzymanie i zaangażowanie teraz wpływają na ranking

Apple i Google nagradzają aplikacje, które użytkownicy utrzymują i używają.

Kluczowe sygnały:

  • Utrzymanie na poziomie 1-dnia i 7-dni

  • Częstotliwość otwierania aplikacji

  • Czas spędzony w aplikacji

  • Sesje bez awarii

ASO w 2025 roku jest głęboko związane z jakością produktu. Skoncentruj się na onboardingu, czasie ładowania oraz unikaniu frustracji użytkowników.

5. Aktualizacje i responsywność mają znaczenie

App Store preferuje aplikacje, które są aktualizowane i skoncentrowane na użytkowniku.

Najlepsze praktyki:

  • Regularne wprowadzanie znaczących aktualizacji

  • Odpowiadanie na recenzje (szczególnie te z oceną 1 i 2 gwiazdek)

  • Szybkie naprawianie awarii (monitorowanie analizy awarii w App Store Connect)

Proaktywne podejście sygnalizuje algorytmowi, że inwestujesz w doświadczenie użytkownika.

Podsumowanie i następne kroki

Optymalizacja dla ASO 2025 oznacza wyjście poza słowa kluczowe. Potrzebujesz wysokiej jakości doświadczenia aplikacji, doskonałych wizualizacji oraz aktywnego zarządzania. System rankingu w sklepie aplikacyjnym nagradza aplikacje, które angażują, utrzymują i szanują użytkowników. Zacznij od audytu swojej bieżącej obecności, a następnie popraw te obszary, które są najważniejsze: konwersję, utrzymanie i feedback od użytkowników.

Bądź na topie
w swojej branży

© 2025 Bereyziat Development,
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Bądź na topie
w swojej branży

© 2025 Bereyziat Development,
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Bądź na topie
w swojej branży

© 2025 Bereyziat Development,
Wszelkie prawa zastrzeżone.